کارگزاری بورس بیمه ایران|نمایش جزییات خبر

رمز اصلی ارتقای جایگاه کارگزاری بورس بیمه ایران

رمز اصلی ارتقای جایگاه کارگزاری بورس بیمه ایران
طی دو سال و نیم اخیر درباره رشد جایگاه کارگزاری بورس بیمه ایران در بازار سرمایه و رکوردشکنی‌های پی در پی آن در بخش‌های مختلف، اخبار متعددی منتشر شده است...
مهدی محمودرباطی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران
 
طی دو سال و نیم اخیر درباره رشد جایگاه کارگزاری بورس بیمه ایران در بازار سرمایه و رکوردشکنی‌های پی در پی آن در بخش‌های مختلف، اخبار متعددی منتشر شده است اما جا دارد تا درباره مهم‌ترین دلایلی که باعث دستیابی به این موفقیت بی‌نظیر شد نیز به طور مفصل صحبت شود. کارگزاری بورس بیمه ایران با بیش از 25 سال سابقه در صنعت بورس ایران طی دو سال و نیم گذشته موفق شد از رتبه 67 ام در کل ارزش معاملات به رتبه هفتم صعود کند و جایگاه مناسبی از سهم ارزش معاملات بورس، فرابورس، کالا و انرژی را به خود اختصاص بدهد. این در حالی است که پیش از آن کارگزاری در مرز سود و زیان حرکت می‌کرد و آفت تمام شرکت‌های تابعه شرکت‌های دولتی بزرگ مانند شستا، بانک ملی و هلدینگ‌های وابسته بانک‌ها را که عموما حالت حیات خلوت پیدا می‌کنند و رویکرد بنگاهداری اقتصادی ندارند را به دوش می‌کشید.
 
در سال‌های اخیر، دلایل مختلفی باعث دستیابی به رتبه هفتم توسط کارگزاری بورس بیمه ایران شده است که تمام آن را می‌توان در عبارت «حاکم‌کردن تفکر بنگاهداری اقتصادی» در شرکت خلاصه کرد؛ به این معنا که همه تصمیم‌گیری‌های شرکت باید در راستایی باشد که در نهایت به افزایش سود بنگاه و رشد ثروت سهامدار شرکت منجر شود. در اینجا باید گفت که خیلی زمان‌ها، هدفگذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف به درستی انجام می‌شود اما چون ابزار اجرایی مناسب برای دستیابی به این هدف‌ها وجود ندارد، در نهایت برنامه‌ها ناقص می‌ماند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق در کارگزاری بورس بیمه ایران، ابتدا همه مدیران که بازوی اجرایی سیاست‌ها بودند، مورد بازبینی مجدد قرار گرفتند و بخش عمده‌شان جای خود را به مدیران جوانتر دادند به نحوی که در حال حاضر میانگین سنی بدنه اجرایی کارگزاری حدود 30 سال است. در کنار مزیت جوان بودن، افراد با تحصیلات مرتبط و جاه‌طلبی مناسب به شرکت اضافه شدند به نحوی که بتوانند از یک سو با داشتن تحصیلات مرتبط با بازار سرمایه و شناخت کافی در راستای سیاست‌های ارتقایی شرکت گام بردارند و از سوی دیگر افراد کوته‌بینی نباشند که فقط به دنبال نفع مالی خودشان باشند و به بعد اثرگذاری اجتماعی اهمیت ندهند.
 
این تیم منسجم و پویا در مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و حرکت در راستای دستیابی به اهداف شروع شد؛ در این راه ابتدا توسعه جغرافیایی شرکت در دستور کار قرار گرفت به نحوی که طی دو سال و نیم اخیر تعداد شعب کارگزاری بورس بیمه ایران از 5 شعبه که عمدتا در مرز سود و زیان بودند به 40 شعبه فعال رسید که همه‌شان در مسیر سودآوری قرار دارند. تلاش شد تا از اعتبارات بانکی در چارچوب ضوابط و قوانین بهره برده شود و خدمات‌دهی و پاسخگویی منطبق بر نیازهای مشتریان شکل بگیرد به نحوی که راه‌اندازی مرکز تماس مشتریان و سامانه ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری دو نمونه مهم در این زمینه به شمار می‌رود. ضمن اینکه تلاش شد تا از برند مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برای جذب مشتریان بهره برده شود طوریکه در حال حاضر تعداد مشتریان فعال کارگزاری بورس بیمه ایران از 4 هزار مشتری به 50 هزار مشتری افزایش یافته است.
 
خلاصه‌ای که گفته شد، دلایل اصلی موفقیت کارگزاری بورس بیمه ایران در کسب جایگاه هفتم در ارزش کل معاملات و همچنین قرار گرفتن این شرکت در بین 5 کارگزاری برتر بازار سرمایه از نظر سودآوری را نمایان می‌کند و امیدواریم با حرکت پیوسته در این مسیر بتوانیم موفقیت‌های بیشتری نیز به دست بیاوریم.
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.